: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











W dniu 12 października 2015r. Rozpoczął się dla uczniów klas trzecich projekt „BAKCYL”. Tematyka pierwszych zajęć to : „Twoje pieniądze”.
Zarządzanie pieniędzmi dotyczy każdego z nas. Umiejętność odpowiedzialnego zarządzania pieniędzmi nabiera znaczenia już w wieku dorastania, a staje się bardzo ważna w momencie opuszczania szkoły. Warto wiedzieć, skąd biorą się nasze pieniądze (dochód) i na co je wydajemy (wydatki). Ta lekcja uczy podstawowych zasad prawidłowego budżetowania, w tym planowania i kontroli wydatków osobistych. Wprowadza uczniów w świat codziennych finansów osobistych.

Cele edukacyjne:

• Rozpoznać, jak duży wpływ na finanse osobiste mają codzienne decyzje.
• Rozróżniać przychody i wydatki w codziennym życiu.
• Sporządzić prosty budżet z uwzględnieniem wydatków stałych i zmiennych oraz takich, z których możemy zrezygnować.
• Rozumieć pojęcie kosztu alternatywnego.
• Zrozumieć znaczenie oszczędności i korzyści, które płyną z systematycznego oszczędzania.
• Zrozumieć potrzebę tworzenia „funduszu bezpieczeństwa”, na tzw. czarną godzinę.

Główne zagadnienia:

• Krótkie wyjaśnienie, na przykładach, znaczenia dobrego zarządzania finansami osobistymi.
• Opis, czym są dochody/wpływy.
• Opis, czym są wydatki/koszty i ich podział na stałe opłaty stałe, zmienne oraz opcjonalne.
• Ćwiczenie: sporządzenie prostego budżetu, opartego na konkretnej sytuacji opisanej w zadaniu.
• Wyjaśnienie pojęć nadwyżki i deficytu w budżecie, z pokazaniem ich zalet i zagrożeń.
• Fundusz bezpieczeństwa: definicja, zastosowanie i rekomendacje.

Głównym elementem tej lekcji było przeprowadzenie z uczniami ćwiczenia polegającego na sporządzeniu budżetu, odnoszącego się do sytuacji życiowej, z którą jak najbardziej mogą identyfikować się uczniowie.
Zajęcia prowadził pan Marcin Borys.
Projekt realizowany jest przez Warszawski Instytut Bankowości pod patronatem m.in. Ministerstwa Edukacji Narodowej, Małopolskiego Kuratora Oświaty, Kuratorium Oświaty w Łodzi, Kuratorium Oświaty w Katowicach i Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

Jolanta Milczarek






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"